Помпа розташована у підкапотному просторі так, що побачити її, а тим більше помітити візуальні ознаки несправності, важко. Проте є інші ознаки порушень роботи водяного насоса: шумна робота, осьове та радіальне биття помпи, пришвидшене нагрівання двигуна.
Заміна помпи здійснюється не за виробленням ресурсу, а при виявленні проблем у її роботі. Найчастіше це підтікання антифризу. На автомобілях з приводом водяного насоса від ременя ГРМ виробники зазвичай закладають однаковий термін служби для обох вузлів. Це доцільно й тому, що для доступу до них потрібний складний демонтаж кількох вузлів машини.
Ми обовʼязково перевіряємо стан помпи під час планового техобслуговування. Замінювати насос, навіть без дефектів, радимо щонайменше одночасно з кожною другою заміною зношеного ременя ГРМ.